top of page

Nurkowanie w Stoney Cove

Ostatni weekend października 2015, zamiast podążyć na Andżejki lub Halloween, spędziłam na robieniu kursu PADI - Advanced Open Water Diver z Northampton Scuba School w jednym z najpopularniejszych miejsc do nurkowania w Anglii, a mianowicie w Stoney Cove.

Jak było? Ano najbardziej podobało mi się nurkowanie pod ... pub'em! Tak, tak - pod barem piwnym. Z lekka mnie tu zresztą wyniosło na powierzchnię, także już tylko rękę wystarczyłoby po piwko wyciągnąć, ale niestety nie chcieli przyjąć karty debetowej, a pieniążki mokre więc klops... oj jak boli! haha

Cóż robć? Zanurzyłam się więc ponownie, a tu TAAAKA niespodzianka! Wpadłam na legendarną Nessie! No i już teraz wiem dlaczego nie mogą jej znaleźć w Loch Ness - Nessie mądra bestyjka przeniosła się ze Szkocji na południe Anglii - i cieplej, i pub pod nosem - ma tu zapewne rezydencje letnią haha

A tak na poważnie, poza wspomnianym pub'em i Nessie, nurkując w Stoney Cave zwiedziłam miedzy innymi wrak 16-wiecznego statku The Gresham Ship, kabinę samolotu

The Viscount, okręt podwodny The Nautilus i holownik Defiant, którym dwoje Duńczyków ponoć uciekło do Anglii przed okupacją niemiecką w czasie II wojny światowej.

Należy przy tym wspomnieć, że obiekty te nie znalazły się tutaj w sposób naturalny, lecz zostały tu przeniesione na pożytek nurkowania. Nie zmienia to jednak faktu, że np. The Gresham jest oryginalnym wrakiem, który z nie lada ostrożnością przeniesiono z dna Tamizy. W związku z napiętym programem szkoleniowym, nie było niestety czasu na robienie własnych zdjęć. Dołanczam więc fotki znalezione w internecie - poświadczam, dokładnie tak to wyglądało.

A oto mapa Stoney Cove - zaporzyczona z internetowej strony The Stoney Cove.

Tags:

bottom of page